Når du ringer til Søfartens Ledere, får du ofte Heidi i røret. Efterhånden som Heidi kommer mere ind i sagerne, kan hun svare på flere ting, men som udgangspunkt svarer hun ikke på de faglige spørgsmål. Der skal du have fat i vores faglige medarbejdere.
Faktisk er det nemmest, at du skriver til os. Vi ved godt, at det kan være lidt irriterende at få svaret: ’Kan du ikke sende en mail?’. Men der er en grund til, at vi beder dig om det. Der er nemlig næsten altid noget, du skal sende ind til os for, at vi kan give dig den rigtige hjælp.
Derfor anbefaler vi, at du kontakter os via mail. Du kan altid skrive til os på hej@soefartensledere.dk.
Hvornår skal du skrive til os?
Som sagt skal der meget ofte sendes noget dokumentation ind, for eksempel en kontrakt, en lønseddel, en opsigelse eller lignende.
Hvis du er blevet opsagt, skal vi for eksempel bruge opsigelsen, hvis du selv har sagt op, skal vi også bruge din opsigelse, hvis du skal have tjekket din lønseddel eller din kontrakt, så skal vi naturligvis bruge disse. Hvis du har fået en opkrævning fra Lederne, så skal vi også bruge den.
Andre gange har vi måske brug for at sende noget til dig, for eksempel link til barsels- eller ferieregler eller din overenskomst. Så der er mange gode grunde til, at det er nemmest for både dig og os, at vi kommunikerer via mail.
Har du fået nyt arbejde, så giv os besked
På Min Side kan du selv rette din mailadresse og telefonnummer, men du kan ikke rette din arbejdsgiver. Dette skyldes, at der på nogle arbejdspladser trækkes fagligt kontingent via lønnen (løntræk). Her sendes opkrævningen derfor til arbejdsgiveren, og af den grund kan du ikke bare selv skrive en arbejdsgiver på.
Har du fået nyt job eller ny stillingsbetegnelse, så send det til os, så kan vi nemlig sikre, at det kommer rigtigt ind i systemet.
Har du spørgsmål til din opkrævning?
Vi opkræver fagforeningskontingent via Min A-kasse. Derfor kan du opleve, at der står Min A-kasse på henvendelser, selvom du ikke er medlem af a-kassen.
Hvis du har fået besked om en rykker eller et slettebrev, så kan du finde det i selvbetjeningen på Min A-kasses hjemmeside, hvor du logger ind med MitID.
Skulle du have spørgsmål til rykkere eller slettebreve, så kan du skrive til medlem@forbundet.dk.
Hvis du ikke er tilmeldt Betalingsservice, så kommer din opkrævning i E-boks.